„Platforma badawcza metod optymalizacji cyklu życia nowoczesnych pojazdów”
Dofinansowano ze środków budżetu Państwa
Dotacja celowa
Zadanie zlecone Ministra Edukacji i Nauki
Numer umowy: MEiN/2023/DPI/2729
Okres realizacji: 19.09.2023 - 30.06.2025
Wysokość dotacji celowej: 1.998.700,00 PLN
Streszczenie:
Działania w ramach projektu skierowane będą na opracowanie konstrukcji platformy badawczej wraz z jej „cyfrowym bliźniakiem” oraz opracowanie metodologii prowadzenia prac optymalizacyjnych konstrukcji. Planowana platforma będzie pojazdem eksperymentalnym, umożliwiającym badanie i optymalizację konstrukcji układów napędowych, w tym układów elektrycznych oraz wodorowych głównie pod kątem minimalizacji zużycia energii w poszczególnych fazach użytkowania. Pozwalać ona będzie także na prowadzenie prac nad autonomizacją ruchu pojazdu pozwalającą na uzyskanie bezpieczeństwa jego użytkowania. Planowana platforma zostanie opracowana zgodnie z wymaganiami wybranego typu zawodów wyścigowych (np. Shell Eco Marathon). Koncentracja projektu na pojeździe wyścigowym wiąże się z dwoma czynnikami: możliwością weryfikacji konstrukcji w ściśle określonych warunkach i porównania jego osiągów z innymi konstrukcjami oraz faktem iż pojazdy wyścigowe stanowią zawsze topowe rozwiązania konstrukcyjne, a każda zmiana ich konstrukcji i ustawień jest wyraźnie mierzalna w osiągach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17
Na stronach internetowych Politechniki Lubelskiej stosowane są pliki „cookies” zgodnie z polityką prywatności. Dowiedz się więcej