Dotacja celowa Ministerstwa Edukacji i Nauki przeznaczona na finansowanie realizacji inwestycji związanej z działalnością naukową - zakup aparatury naukowo - badawczej
Tytuł projektu: Zakup nowego systemu pomiaru toksyczności spalin AMA i60 SII R1C
Numer umowy: 7323/IA/SP/2022
Okres realizacji: 2022 - 2024
Wartość projektu: 1.364.596,18 PLN
Wysokość dotacji celowej: 1.344.596,18 PLN
Kierownik projektu: dr hab. inż. Rafał Longwic, prof. uczelni
Opis:
Urządzenie AVL AMA i60 SII RxC to system do ciągłej analizy i pomiaru spalin silników spalinowych zasilanych olejem napędowym oraz benzyną, jak również spalin pochodzących z silników zasilanych CNG, LPG, alkoholem oraz wodorem. System analizuje składniki spalin takie jak THC, CH4, NO, NOx, CO2, CO i N2O za pomocą pomiaru dynamicznego. Ponadto, system może być wyposażony w dodatkowy strumień do pomiaru CO2 w celu oceny stopnia recyrkulacji spalin (EGR). Konfiguracja dwustrumieniowa umożliwia równoległy pomiar
w dwóch punktach próbkowania (np. pre-cat i post-cat). AVL AMA i60 SII RxC nadaje się do opracowywania i certyfikacji silników spalinowych zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi na całym świecie przepisami dotyczącymi emisji (w tym EPA 40 CFR część 1065 i GTR 15). System zawiera szafę 19" (wysokość 1532 mm) ze zintegrowanym przemysłowym komputerem PC, podgrzewany analizator FID i60 COMBI O2 do pomiaru THC, podgrzewany analizator CLD i60 do pomiaru NO lub NOx, analizatory IRD do pomiaru CO2, CO high, CO low oraz oprogramowanie sterujące iGEM AMA, w tym oprogramowanie iTrend do tworzenia wykresów trendów online. System może być obsługiwany bezpośrednio na stanowisku pomiarowym poprzez oprogramowanie sterujące iGEM AMA lub poprzez interfejs AK systemu
automatyki.
Urządzenie do pomiaru toksyczności spalin w zestawieniu z elmentami budowanego stanowiska badawczego składającego się
z następujących elementów: hamownia podwoziowa symulująca rzeczywiste warunki ruchu pojazdu, samochód badawczy z silnikiem
o zapłonie samoczynnym, system do indykowania silnika służący do pomiaru i analizy procesu wtrysku i spalania, system do modyfikacji sterowników pojazdu, system zasilnia silnika w różne paliwa ciekłe i gazowe, będzie stanowić unikalne rozwiązanie w skali kraju jak również świata.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17
Na stronach internetowych Politechniki Lubelskiej stosowane są pliki „cookies” zgodnie z polityką prywatności. Dowiedz się więcej