Rok akademicki 2022/2023
Posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia, które odbyło się w dniu 28 września 2023 roku, zostało poświęcone zagadnieniom organizacyjnym, dotyczącym pracy w nowym roku akademickim. W trakcie spotkania omówiono i przyjęto harmonogram działań Rady oraz harmonogramy przeprowadzania badań jakości w Uczelni, w szczególności studenckiej oceny zajęć, pracy Biura Spraw Studenckich oraz oceny wybranych elementów procesu kształcenia.
Posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia, które odbyło się w dniu 15 czerwca 2023 roku, w przeważającej części poświęcone zostało przygotowaniu ostatecznych wersji procedur i kwestionariuszy ankiet wykorzystywanych w procesie monitorowania karier zawodowych absolwentów Uczelni. W trakcie spotkania przygotowano również projekt skorygowanego kwestionariusza do badań pracodawców.
Na kolejnym posiedzeniu Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia w dniu 18 maja 2023 roku został przeanalizowany i zaopiniowany projekt programu nowego kierunku studiów, tworzonego na Wydziale Zarządzania. Ponadto członkowie Rady przygotowali i przyjęli projekt nowego zarządzenia w sprawie szczegółowych elementów Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia.
Posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia w dniu 20 kwietnia 2023 roku poświęcone było przygotowaniu i przyjęciu projektów zmian procedur tworzenia, zmiany i znoszenia studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz studiów podyplomowych. Członkowie Rady przygotowali również projekt zmian kompetencji Uczelnianej Rady oraz wydziałowych komisji ds. jakości kształcenia. W trakcie spotkania dokończono prace nad układem elektronicznego dokumentu informacyjnego do wprowadzania zmian do kart przedmiotów oraz przygotowano projekt procedury jego stosowania. Ostatnim punktem posiedzenia była analiza i zaopiniowanie projektu nowego kierunku studiów, tworzonego na Wydziale Zarządzania.
Na kolejnym posiedzeniu Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia w dniu 30 marca 2023 roku kontynuowano prace nad przygotowaniem projektu kwestionariusza ankiety studenckiej oceny wybranych aspektów procesu kształcenia oraz projektu zmian kwestionariusza ankiety do badania absolwentów po roku od ukończenia studiów. W trakcie spotkania omówiony został również układ elektronicznego dokumentu informacyjnego do wprowadzania zmian do kart przedmiotów.
Posiedzenia Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia, które odbyły się w dniach 21 lutego, 16 marca oraz 23 marca 2023 roku były w całości poświęcone analizie i zaopiniowaniu nowych kierunków studiów pierwszego i drugiego stopnia tworzonych na Wydziałach: Inżynierii Środowiska, Postaw Techniki oraz Zarządzania.
Głównym tematem posiedzenia Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia, które odbyło się w dniu 24 stycznia 2023 roku był system przeprowadzania studenckiej oceny wybranych elementów procesu kształcenia oraz monitorowania losów zawodowych absolwentów Uczelni. W trakcie spotkania przyjęty został również harmonogram studenckiej oceny pracy Dziekanatów oraz zapoczątkowano prace nad uruchomieniem funkcji weryfikacji efektów uczenia się w Wirtualnym Dziekanacie.
Kolejne posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia odbyło się w dniu 13 grudnia 2022 roku. W trakcie spotkania członkowie Rady przygotowali projekt zmian zarządzenia w sprawie szczegółowych elementów Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia, a także wstępny projekt nowelizacji procedur i kwestionariuszy badania absolwentów Uczelni oraz pracodawców. Podczas posiedzenia zapoczątkowane zostały również prace nad przygotowaniem systemu przeprowadzania studenckiej oceny wybranych elementów procesu kształcenia.
Posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia, które odbyło się w dniu 22 listopada 2022 roku, w całości było poświęcone przygotowaniu projektów zmian wzorów dokumentów wykorzystywanych do studenckiej oceny zajęć, oceny pracy dziekanatów i spraw studenckich oraz hospitacji zajęć. W trakcie spotkania członkowie Rady dokonali również aktualizacji ujednoliconych procedur wykorzystywanych w procesach oceny oraz ogólnych wytycznych do procesu dyplomowania.
Pierwsze posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia w nowym roku akademickim odbyło się w dniu 25 października 2022 roku. W trakcie spotkania zaopiniowane zostały projekty zmian do dwóch programów studiów drugiego stopnia, prowadzonych w Wydziale Elektrotechniki i Informatyki, na kierunkach: elektrotechnika oraz informatyka. Członkowie Rady zapoznali się również z wynikami studenckiej oceny zajęć, realizowanych w semestrze letnim roku akademickiego 2021/2022, a także przygotowali wstępną wersję projektu zmian procedury i kwestionariuszy ankiet, wykorzystywanych przy przeprowadzaniu oceny zajęć.
Rok akademicki 2021/2022
W dniu 21 września 2022 roku odbyło się ostatnie posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia w roku akademickim 2021/2022. Podczas spotkania omówione i przyjęte zostały: ramowy harmonogram prac Rady na kolejny rok akademicki oraz zasady i terminarz studenckiej oceny zajęć w obu semestrach. Członkowie Rady podjęli również decyzję o przedłużeniu okresu studenckiej oceny zajęć za semestr letni roku akademickiego 2021/2022, a także przeanalizowali i zaopiniowali projekt programu nowych studiów podyplomowych „Diagnostyka i mechatronika pojazdów” uruchamianych w Wydziale Mechanicznym.
Kolejne posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia odbyło się w dniu 30 czerwca br. W trakcie spotkania podsumowano prace i przygotowano wykaz metod weryfikacji efektów uczenia się, który będzie wykorzystywany przy przygotowywaniu sylabusów przedmiotowych. Członkowie Rady zapoznali się również ze zbiorczymi, podsumowującymi wynikami oceny jakości kształcenia, przeprowadzonej w bieżącym roku akademickim przez studentów kończących kształcenie, a także kontynuowali prace nad przygotowaniem zestawu wskaźników do oceny jakości kształcenia w Uczelni.
W trakcie posiedzenia Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia, które odbyło się w dniu 21 czerwca br., przeprowadzona została analiza i ocena projektu zmian programu stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia na kierunku marketing i komunikacja rynkowa, przygotowanego przez Wydział Zarządzania. Członkowie Rady zaopiniowali również trzy projekty studiów podyplomowych z zakresu informatyki, przygotowane przez Wydział Podstaw Techniki.
Na posiedzeniu Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia, które odbyło się w dniu 17 maja br., przeprowadzona została analiza i ocena projektu programu nowego kierunku studiów, przygotowanego przez Wydział Inżynierii Środowiska. Członkowie Rady rozpoczęli również wstępne prace nad przygotowaniem koncepcji samooceny jednostek organizacyjnych Uczelni oraz systemu wskaźników do oceny jakości kształcenia.
Kolejne posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia odbyło się w dniu 26 kwietnia br. W trakcie spotkania przeprowadzono analizę i ocenę projektu programu nowego kierunku studiów, przygotowanego przez Wydział Inżynierii Środowiska. Członkowie Rady przedyskutowali również wyniki studenckiej oceny zajęć za semestr zimowy bieżącego roku akademickiego, zapoznali się z funkcją przeznaczoną do weryfikacji efektów uczenia się, dostępną w Wirtualnym Dziekanacie, oraz rozpoczęli prace nad przygotowaniem ujednoliconego wykazu metod weryfikacji efektów uczenia się, który znajdzie zastosowanie przy wypełnianiu kart przedmiotów.
W trakcie dwóch kolejnych posiedzeń, które odbyły się w dniach 15 oraz 22 marca br., członkowie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia zaopiniowali projekty programów dwóch nowych kierunków studiów pierwszego stopnia tworzonych w Wydziale Inżynierii Środowiska oraz projekt zmian do programu studiów pierwszego stopnia dla kierunku robotyzacja procesów wytwórczych, złożonego przez Wydział Mechaniczny. Podczas spotkań przygotowana została również końcowa wersja ujednoliconego wykazu metod dydaktycznych, która znajdzie zastosowanie przy tworzeniu sylabusów przedmiotowych.
Na posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia w dniu 6 czerwca br. dokonano analizy i oceny projektu efektów kształcenia dla nowego kierunku studiów pierwszego stopnia, tworzonego na Wydziale Inżynierii Środowiska. Przedmiotem spotkania było również zaopiniowanie efektów kształcenia dla studiów podyplomowych, przygotowanych przez Wydział Budownictwa i Architektury. Członkowie Rady zapoznali się także z harmonogramem studenckiej oceny zajęć za semestr letni bieżącego roku akademickiego oraz poziomem uczestnictwa studentów w ocenie infrastruktury, wybranych elementów organizacji procesu kształcenia i systemu informacyjnego Uczelni.
Głównymi zagadnieniami omawianymi podczas posiedzenia Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia, które odbyło się w dniu 11 kwietnia 2018 roku, była analiza i ocena wniosków dotyczących uruchomienia dwóch nowych kierunków studiów, przygotowanych przez Wydział Mechaniczny i Wydział Zarządzania. W trakcie spotkania dokonana została również ocena propozycji zmian efektów kształcenia dla studiów pierwszego stopnia prowadzonych przez Wydział Inżynierii Środowiska. Członkowie Rady zaopiniowali także wniosek dotyczący uruchomienia studiów podyplomowych na Wydziale Zarządzania.
Kolejne posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia odbyło się w dniu 7 marca 2018 roku. Podczas spotkania członkowie Rady zapoznali się ze wstępnymi wynikami oceny zajęć przeprowadzonej przez studentów za semestr zimowy bieżącego roku akademickiego oraz zaopiniowali projekty efektów kształcenia dla nowych kierunków studiów planowanych do uruchomienia przez Wydział Mechaniczny oraz Wydział Zarządzania.
Na posiedzeniu Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia, które odbyło się w dniu 26 stycznia 2018 roku, została przedyskutowana i przyjęta ostateczna wersja kwestionariusza ankietowego oraz procedury przeprowadzenia studenckiej oceny infrastruktury, a także wybranych elementów organizacji procesu kształcenia i systemu informacyjnego. Członkowie Rady zapoznali się również z „Raportem z oceny funkcjonowania Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia w Politechnice Lubelskiej w roku akademickim 2016/2017” oraz zmianami zakresu informacji dotyczących systemu jakości kształcenia, znajdującymi się na stronie internetowej Uczelni. Podczas posiedzenia, członkowie Rady zaopiniowali także projekty korekt efektów kształcenia dla dwóch kierunków studiów.
W dniu 8 grudnia 2017 odbyło się ostatnie posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia w 2017 roku. W trakcie spotkania zaopiniowano wniosek Wydziału Zarządzania w sprawie utworzenia nowego kierunku studiów pierwszego stopnia oraz wniosek Wydziału Mechanicznego w sprawie efektów kształcenia dla nowego kierunku studiów pierwszego stopnia. Członkowie Rady przygotowali również wstępną wersję procedury i kwestionariusza do oceny infrastruktury i systemu informacyjnego przez studentów.
Kolejne posiedzenie URdsJK odbyło się w dniu 27 października 2017 roku. Głównym tematem spotkania było omówienie i przygotowanie wstępnej koncepcji oceny jakości infrastruktury i systemu informacyjnego w Politechnice Lubelskiej przez studentów. W trakcie posiedzenia zatwierdzono również „Harmonogram działań URdsJK na rok akademicki 2017/2018” oraz ostateczne wersje projektów zarządzeń Rektora PL dotyczących WSZJK. Członkowie Rady zaopiniowali również projekt efektów kształcenia dla nowego kierunku studiów pierwszego stopnia tworzonych przez Wydział Zarządzania.
Na pierwszym powakacyjnym spotkaniu Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia w dniu 21 września 2017 roku, przyjęto ostateczną wersję projektu zmienionej uchwały Senatu PL w sprawie Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia oraz przedyskutowano projekt harmonogramu prac Rady w nowym roku akademickim.
Podczas posiedzenia omówione zostały również wstępne wyniki oceny zajęć przez studentów w semestrze letnim roku akademickiego 2016/2017.
Na posiedzeniu Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia w dniu 21 czerwca 2017 roku członkowie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia kontynuowali prace nad zmianami przepisów dotyczących szczegółowych elementów Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia w Politechnice Lubelskiej. Podczas spotkania zaopiniowano również wniosek o uruchomienie studiów pierwszego stopnia o profilu ogólnoakademickim na kierunku Inżynieria Biomedyczna, przygotowany przez Wydziały: Elektrotechniki i Informatyki oraz Mechaniczny, uchwałę w sprawie przekształcenia profilu ogólnoakademickiego w profil praktyczny na kierunku Matematyka, prowadzonym przez Wydział Podstaw Techniki, a także wniosek o uruchomienie studiów podyplomowych, przygotowany przez Wydział Elektrotechniki i Informatyki.
Kolejne posiedzenie URdsJK odbyło się w dniu 22 maja bieżącego roku. Głównym tematem spotkania była analiza i ocena projektu zmian efektów kształcenia dla studiów drugiego stopnia o profilu praktycznym „Matematyka”, przygotowanego przez Wydział Podstaw Techniki. Po przeprowadzeniu dyskusji, członkowie Rady pozytywnie zaopiniowali złożony wniosek. Podczas posiedzenia przyjęty został również harmonogram oceny zajęć przez studentów za semestr letni bieżącego roku akademickiego.
Podczas spotkania Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia w dniu 24 kwietnia 2017 roku przeprowadzona została analiza i ocena projektu zmian efektów kształcenia dla studiów pierwszego stopnia o profilu ogólnoakademickim „Inżynieria Biomedyczna”, przygotowanego przez Wydziały: Elektrotechniki i Informatyki oraz Mechaniczny. Po przeprowadzeniu dyskusji, członkowie Rady pozytywnie zaopiniowali złożony wniosek. Uczestnicy posiedzenia rozpoczęli również prace nad wprowadzeniem zmian do Zarządzenia Rektora PL w sprawie szczegółowych elementów WSZJK w Politechnice Lubelskiej. Podczas posiedzenia pozytywnie zaopiniowano także efekty kształcenia dla studiów podyplomowych tworzonych na Wydziale Zarządzania.
Na posiedzeniu Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia w dniu 3 kwietnia bieżącego roku kontynuowany był przegląd wewnętrznych aktów prawnych normujących funkcjonowanie Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia w Politechnice Lubelskiej. W trakcie spotkania przedyskutowano i opracowano projekt zmian do Zarządzenia Rektora PL w sprawie systemu weryfikacji efektów kształcenia. Członkowie Rady omówili również wyniki oceny zajęć przez studentów za semestr zimowy bieżącego roku akademickiego.
Posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia w dniu 21 lutego bieżącego roku poświęcone było przygotowaniu projektów zmian do Uchwały Senatu PL w sprawie Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia oraz Zarządzenia Rektora PL w sprawie zasad doskonalenia Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia. Członkowie Rady zapoznali się również z przebiegiem oceny zajęć przez studentów za semestr zimowy bieżącego roku akademickiego.
Podczas posiedzenia, które odbyło się w dniu 20 stycznia 2017 r. członkowie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia zapoznali się z rocznym sprawozdaniem z funkcjonowania Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia w Politechnice Lubelskiej w roku akademickim 2015/2016. Uczestnicy spotkania przeanalizowali również uwagi zespołów oceniających Polskiej Komisji Akredytacyjnej, sformułowane podczas wizytacji w latach 2015-2016, a dotyczące procesu kształcenia oraz WSZJK. Po dyskusji, członkowie Rady podjęli decyzję o wykorzystaniu wniosków z przeprowadzonej analizy przy planowanych zmianach w funkcjonowaniu Systemu. Ponadto, Uczelniana Rada zaopiniowała projekt efektów kształcenia dla studiów podyplomowych, przygotowany przez Wydział Zarządzania.
Głównym tematem omawianym podczas spotkania Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia w dniu 9 grudnia 2016r. były założenia do przeglądu Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia oraz zmian uczelnianych aktów prawnych regulujących jego działanie. Członkowie Rady przyjęli również harmonogram oceny zajęć przez studentów w semestrze zimowym bieżącego roku akademickiego. Ponadto, Uczelniana Rada zaopiniowała projekty efektów kształcenia dla studiów podyplomowych, przygotowane przez Wydziały: Podstaw Techniki oraz Zarządzania, a także wniosek o uruchomienie studiów podyplomowych, złożony przez Wydział Zarządzania.
18 listopada br. odbyło się kolejne posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia. Głównym tematem poruszonym podczas spotkania było omówienie wyników oceny jakości procesu kształcenia w Politechnice Lubelskiej, dokonanej przez pracowników Uczelni w poprzednim roku akademickim oraz dyskusja nad potencjalnymi kierunkami doskonalenia i zmianami możliwymi do wprowadzenia w obszarze dydaktyki. Uczestnicy posiedzenia zaopiniowali również efekty kształcenia dla studiów podyplomowych tworzonych na Wydziałach: Elektrotechniki i Informatyki oraz Zarządzania, a także wniosek Wydziału Zarządzania w sprawie uruchomienia studiów podyplomowych.
Podczas spotkania Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia w dniu 4 listopada 2016r. przedyskutowano oraz zatwierdzono projekty zmian do uchwał Senatu Politechniki Lubelskiej w sprawie zasad tworzenia, prowadzenia i znoszenia kierunków studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz studiów podyplomowych. Członkowie Rady przyjęli również harmonogram prac URdsJK w nowym roku akademickim oraz ustalili terminarz spotkań w semestrze zimowym bieżącego roku akademickiego.
30 września br. odbyło się ostatnie posiedzenie Rady w roku akademickim 2015/2016. Podczas spotkania członkowie zapoznali się ze wstępnymi wynikami oceny jakości kształcenia, przeprowadzonej przez pracowników poszczególnych jednostek organizacyjnych. Na posiedzeniu omówione zostały również zmiany zewnętrznych przepisów normujących działania uczelni wyższych oraz ich konsekwencji dla obszaru dydaktyki. Uczestnicy spotkania przedyskutowali także wstępnym harmonogram prac Rady w nowym roku akademickim.
W trakcie spotkania Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia w dniu 17 czerwca br. Członkowie Rady zapoznali się z przebiegiem oceny jakości kształcenia dokonywanej przez pracowników Uczelni. Przedmiotem posiedzenia była także analiza wyników oceny pracowników Działu Spraw Studenckich oraz ankietyzacji pracodawców. Członkowie Rady zaopiniowali również efekty kształcenia dla studiów podyplomowych uruchamianych na Wydziale Zarządzania.
Głównym tematem poruszonym podczas posiedzenia Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia w dniu 15 kwietnia br. był cel i zakres oceny jakości kształcenia przez pracowników Uczelni. Członkowie Rady przedyskutowali i przyjęli zasady i harmonogram przeprowadzenia oceny oraz zaakceptowali kwestionariusz ankietowy badania. Podczas spotkania wstępnie omówiono również problemy związane z ankietyzacją zajęć w semestrze zimowym. Członkowie Rady przeprowadzili także analizę i ocenę wniosku Wydziału Budownictwa i Architektury w sprawie utworzenia nowej specjalności na studiach II stopnia na kierunku: Budownictwo.
W dniu 18 marca 2016 roku, na posiedzeniu Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia przedyskutowane zostały zasady i harmonogram oceny pracy jednostek wspomagających realizację procesu kształcenia. Członkowie Rady podjęli decyzję o przeprowadzeniu w bieżącym roku akademickim oceny pracy Działu Spraw Studenckich. W trakcie spotkania został rozpatrzony wniosek Wydziału Budownictwa i Architektury w sprawie określenia efektów kształcenia dla nowych studiów podyplomowych. Przyjęto także terminarz posiedzeń Rady w semestrze letnim bieżącego roku akademickiego.
Głównym tematem poruszonym podczas posiedzenia Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia w dniu 17 lutego br. był cel i zakres samooceny jednostek organizacyjnych Uczelni, która powinna zostać przeprowadzona w bieżącym roku akademickim. Po dyskusji, członkowie Rady podjęli decyzję o przesunięciu terminu przeprowadzenia oceny na kolejny rok akademicki. W trakcie spotkania omówiony został również dotychczasowy przebieg procesu oceny zajęć przez studentów za semestr zimowy. Członkowie Rady przeprowadzili także analizę i ocenę wniosku Wydziału Elektrotechniki i Informatyki w sprawie utworzenia nowego kierunku studiów.
W dniu 22 stycznia 2016 roku, na posiedzeniu Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia omówiony został „Raport roczny z funkcjonowania Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia w Politechnice Lubelskiej za rok akademicki 2014/2015”. Szczególna uwaga poświęcona została wynikom badań ankietowych absolwentów Uczelni, przeprowadzonych przez Biuro Karier po roku od ukończenia studiów. Członkowie Rady przedyskutowali również zalecenia do realizacji na nowy rok akademicki. W trakcie spotkania został rozpatrzony i pozytywnie zaopiniowany wniosek Wydziału Elektrotechniki i Informatyki w sprawie określenia efektów kształcenia dla nowego kierunku studiów o profilu ogólnoakademickim.
Głównym tematem poruszonym podczas spotkania Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia, które odbyło się w dniu 11 grudnia 2015 roku, był harmonogram przeprowadzenia oceny zajęć przez studentów za semestr zimowy bieżącego roku akademickiego. Wynikiem dyskusji było przyjęcie terminarza ankietyzacji zajęć wraz ze wskazaniem osób odpowiedzialnych za wykonanie poszczególnych czynności. Członkowie Rady omawiali także wyniki kolejnych badań studentów dotyczących samooceny osiągnięcia kierunkowych efektów kształcenia, przeprowadzonych na Wydziale Mechanicznym. Podczas posiedzenia pozytywnie zaopiniowany został wniosek Wydziału Zarządzania w sprawie utworzenia nowego kierunku studiów o profilu praktycznym.
W dniu 20 listopada 2015 roku odbyło się kolejne posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia. Przedmiotem spotkania było omówienie sprawozdań z działalności Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia za rok akademicki 2014/2015, przygotowanych przez Pełnomocników Dziekanów ds. Jakości Kształcenia. Członkowie Rady zapoznali się również z wynikami pilotażowego badania studentów dotyczącego samooceny osiągnięcia kierunkowych efektów kształcenia, które została przeprowadzone wśród studentów ostatniego semestru studiów pierwszego stopnia na kierunku: Zarządzanie i Inżynieria Produkcji. Po dyskusji, podjęta została decyzja o przeprowadzeniu kolejnych badań dla wybranych kierunków, prowadzonych przez Wydział Mechaniczny. W trakcie spotkania omówione zostały również problemy związane z wykorzystaniem modułu raportowania wyników oceny zajęć przez studentów. Członkowie Rady pozytywnie zaopiniowali efekty kształcenia dla studiów o profilu praktycznym na kierunku: Matematyka oraz nowych specjalności (w tym w języku angielskim) dla studiów drugiego stopnia na kierunku: Budownictwo.
Pierwsze posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia w nowy roku akademickim 2015/2016 odbyło się w dniu 23 października br. Przedmiotem spotkania było zatwierdzenie „Harmonogramu działań Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia w Politechnice Lubelskiej w roku akademickim 2015/2016” wraz z określeniem terminów posiedzeń w semestrze zimowym. Członkowie Rady dyskutowali również nad koncepcją przeprowadzenia badań studentów dotyczących oceny stopnia uzyskania kierunkowych efektów kształcenia oraz zawartością kwestionariusza ankietowego. Podczas spotkania poruszony został problem tworzenia raportów z wynikami oceny zajęć przez studentów. W trakcie posiedzenia członkowie Rady pozytywnie zaopiniowali efekty kształcenia dla nowego kierunku studiów pierwszego stopnia o profilu praktycznym tworzonego w Wydziale Zarządzania.
W dniu 21 września 2015 roku odbyło się posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia. Podczas spotkania omówiony został stan realizacji zaleceń przyjętych w „Raporcie z oceny funkcjonowania Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia w Politechnice Lubelskiej w roku akademickim 2014/2015”. Członkowie Rady dyskutowali również nad harmonogramem prac w nowym roku akademickim. W trakcie posiedzenia omówione zostały także zagadnienia dotyczące przebiegu, wstępnych wyników oraz problemów związanych z oceną zajęć przez studentów.
W dniu 22 czerwca 2015r. odbyło się – ostatnie przed wakacyjną przerwą – posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia. Podczas spotkania, członkowie Rady zapoznali się z projektem „Regulaminu organizacji potwierdzania efektów uczenia się”. Przeprowadzona została również dyskusja na temat organizacji przeglądu celów, zadań, procedur i narzędzi Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia, której efektem było podjęcie decyzji o przesunięciu przeglądu na kolejny rok akademicki. Ponadto, przedstawiciele poszczególnych Wydziałów zgłosili szereg problemów związanych z trwającą oceną zajęć, przeprowadzaną przez studentów, oraz wprowadzonym systemem raportowania. Członkowie Rady pozytywnie zaopiniowali zmiany efektów kształcenia dla dwóch kierunków studiów: Zarządzania oraz Inżynierii Środowiska, oraz skierowali do poprawy przedstawioną dokumentację studiów podyplomowych
W dniu 25 maja 2015r. odbyło się kolejne posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia, którego głównym tematem było omówienie i zatwierdzenie zmian do uchwał Senatu Politechniki Lubelskiej w sprawie uruchamiania, prowadzenia i znoszenia kierunków studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz studiów podyplomowych. W trakcie spotkania przedyskutowane zostały uwagi Radcy Prawnego do zgłoszonych projektów. Członkowie Rady dokonali również analizy systemu informowania o procesie kształcenia i jego jakości wraz z określeniem zakresu podstawowych informacji, które muszą zostać podane do publicznej wiadomości. W oparciu o przyjęte zasady, przeprowadzona została ocena zawartości stron internetowych poszczególnych Wydziałów. Ostatnim omawianym zagadnieniem była wstępna dyskusja nad procedurą i harmonogramem przeglądu Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia.
Na posiedzenia w dniu 27 kwietnia 2015r. członkowie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia, zaopiniowali wnioski w sprawie efektów kształcenia dla studiów podyplomowych, tworzonych przez Wydział Mechaniczny oraz Wydział Zarządzania. Podczas spotkania przeprowadzona została dyskusja nad terminarzem i procedurą przeprowadzenia oceny procesu kształcenia i jego jakości przez pracowników Uczelni. Członkowie Rady zgłosili również uwagi do przygotowanego kwestionariusza ankiety. W trakcie posiedzenia, Przewodnicząca Rady przedstawiła sprawozdanie z Seminarium „Systemy zapewniania jakości kształcenia w polskim szkolnictwie wyższym”, zorganizowanym przez UMCS, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań stosowanych w innych uczelniach.
W dniu 23 marca 2015 roku odbyło się posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia, którego głównym tematem było omówienie i zatwierdzenie ostatecznej wersji projektu nowelizacji uchwały Senatu w sprawie zasad tworzenia, prowadzenia i znoszenia kierunków studiów. W trakcie spotkania odbyła się również dyskusja nad założeniami oceny procesu kształcenia i jego jakości przez pracowników Uczelni oraz kwestionariuszem ankietowym. Dokonana została także analiza przebiegu oceny zajęć przez studentów. Jednym z omawianych zagadnień był również powtórny przegląd stron internetowych Wydziałów pod kątem ich zawartości i aktualności, zwłaszcza w zakresie procesu kształcenia i systemu jakości. Członkowie Rady pozytywnie zaopiniowali projekt efektów kształcenia dla nowej specjalności studiów drugiego stopnia, przygotowany przez Wydział Budownictwa i Architektury.
W dniu 9 marca 2015r. odbyło się seminarium nt.: „Jak zbudować i prowadzić uczelniane biuro potwierdzania kompetencji”, przygotowane przez Wszechnicę UJ w Krakowie. W szkoleniu uczestniczyli przedstawiciele poszczególnych Wydziałów Uczelni, Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia oraz pracownicy Działu Nauczania i Toku Studiów. Podczas spotkania przedstawiona została idea systemu potwierdzania kompetencji, jego zasady, procedury wraz z dokumentacją, a także organizacja procesu w uczelni wyższej.
W dniu 18 lutego 2015 roku odbyło się posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia, podczas którego przeprowadzona została dyskusja na temat założeń systemu uznawania efektów uczenia się w Politechnice Lubelskiej. Przeanalizowane zostały również wstępne propozycje zmian do uchwały Senatu w sprawie uruchamiania kierunków studiów, wynikające z nowelizacji Prawa o szkolnictwie wyższym oraz aktów wykonawczych. Rada ustaliła i przyjęła harmonogram przeprowadzania oceny zajęć przez studentów oraz oceny pracy Dziekanatów i Działu Spraw Studenckich. Członkowie Rady dokonali również analizy i oceny wniosku o uruchomienie nowego kierunku studiów, złożonego przez Wydział Zarządzania.
W dniu 26 stycznia 2015r. odbyło się kolejne posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia. Podczas spotkania odbyła się dyskusja nad poprawkami do projektu nowelizacji zarządzenia Rektora w sprawie szczegółowych elementów WSZJK, zgłoszonymi przez Radców Prawnych Uczelni. Oprócz tego, omówiony został harmonogram aktualizacji innych wewnętrznych aktów prawnych, normujących zagadnienia związane z funkcjonowaniem systemu jakości kształcenia. W związku ze zgłoszonymi uwagami, członkowie Rady powtórnie przeanalizowali wzory kwestionariuszy do studenckiej oceny zajęć oraz propozycje skal do interpretacji ocen. W trakcie posiedzenia Rada pozytywnie zaopiniowała roczny raport z funkcjonowania WSZJK za poprzedni rok akademicki.
W dniu 15 grudnia 2014r. odbyło się posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia w trakcie którego Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia zaprezentowała projekt rocznego sprawozdania z funkcjonowania WSZJK w Politechnice Lubelskiej za rok akademicki 2013/2014. W toku spotkania członkowie Rady dyskutowali również nad wstępną koncepcją systemu uznawania efektów kształcenia, a także pozytywnie zaopiniowali projekt efektów kształcenia dla nowego kierunku studiów pierwszego stopnia, przygotowany przez Wydział Zarządzania.
W dniu 17 listopada 2014r. odbyło się kolejne posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia. Głównym tematem posiedzenia było omówienie wyników samooceny Wydziałów, przeprowadzonej w poprzednim roku akademickim oraz analiza rekomendacji przygotowanych przez Wydziałowe Komisje ds. Jakości Kształcenia. Podczas spotkania odbyła się również dyskusja na temat sprawozdań z funkcjonowania WSZJK za rok akademicki 2013/2014, opracowanych przez Pełnomocników Dziekanów ds. Jakości Kształcenia, oraz zaleceń do realizacji w bieżącym roku akademickim. Członkowie Rady przygotowali również ostateczny projekt nowelizacji zarządzenia Rektora PL w sprawie szczegółowych elementów WSZJK. Dyskusja nad projektem skoncentrowała się przede wszystkim wokół zmian w procedurze przeprowadzania oceny zajęć, nowych wzorów kwestionariuszy oraz skali do interpretacji ocen.
W dniu 27 października 2014r. odbyło się pierwsze posiedzenie Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia w nowym roku akademickim. Podczas spotkania omówiono i zatwierdzono harmonogram prac Radu na rok akademicki 2014/2015 oraz ustalony został terminarz spotkań w semestrze zimowym. Odbyła się także dyskusja na temat dotychczasowych zmian w zewnętrznych aktach prawnych, normujących obszar dydaktyki oraz ich wpływu na uczelniane regulacje dotyczące procesu kształcenia. W trakcie obrad, członkowie Rady przygotowali wstępną propozycję zmian do zarządzenia Rektora PL w sprawie szczegółowych elementów WSZJK. Przewodnicząca Rady przedstawiła również analizę i ocenę stopnia realizacji rekomendacji, sformułowanych na podstawie oceny funkcjonowania Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia w Politechnice Lubelskiej w roku akademickim 2012/2013.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17
Na stronach internetowych Politechniki Lubelskiej stosowane są pliki „cookies” zgodnie z polityką prywatności. Dowiedz się więcej