Kochaj swoją Polibudę!- kompleksowy system efektywnego zarządzania Politechniką Lubelską w celu minimalizowania zjawiska drop-out'u

belka_fers_plnew.png

Tytuł projektu: Kochaj swoją Polibudę!- kompleksowy system efektywnego zarządzania Politechniką Lubelską w celu minimalizowania zjawiska drop-out'u

Nazwa programu: Fundusze Europejskie Dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS)

Numer umowy: FERS.01.05-IP.08-0081/25-00

Wartość dofinansowania: 4 124 702,53 PLN

Całkowita wartość projektu: 4 998 427,69 PLN

Okres realizacji: 01.09.2025 – 28.02.2029

Kierownik Projektu: dr hab. inż. Anna Życzyńska, profesor uczelni

Streszczenie:

Projekt obejmuje realizację działań kierowanych do studentów studio stacjonarnych I stopnia  i kadry  uczestniczącej w procesie kształcenia oraz obsłudze procesu dydaktycznego w celu zminimalizowania drop-out'u na Politechnice Lubelskiej.

Celem projektu jest realizacja działań skierowanych do Studentów i kadry PL, prowadzących do minimalizacji zjawiska drop-out’u w Politechnice Lubelskiej na podstawie przyczyn zdiagnozowanych w oparciu o analizę własną.

Zadania projektowe to:

  1. Efektywny system rekrutacji -utworzenie wortalu prezentującego rzetelna informacje o ofercie dydaktycznej Politechniki Lubelskiej;
  2. System monitorowania drop-out'u - gromadzeni i analizowanie danych w celu wykrywania niekorzystnych zjawisk mających wpływ na porzucanie studiów przez studentów;
  3. System rozwoju Biura Karier - podniesienie kompetencji pracowników i poszerzenie narzędzi wspomagających rozwój studentów;
  4. Rozbudowa uczelnianej aplikacji mobilnej o moduł poszukiwania odpowiedzi na sytuacje problemowe związane ze studiowaniem;
  5. Dni integracyjne dla studentów organizowane na początku roku akademickiego;
  6. cykl spotkań coachingowych dla kadry akademickiej mających na celu rozwój ich kompetencji miękkich i warsztat dydaktyczny;
  7. Systematyczne spotkania informacyjno-komunikacyjne władz poszczególnych wydziałów i nauczycieli akademickich ze studentami;
  8. Zajęcia dodatkowe dla studentów z trudnych przedmiotów oraz o niskiej zdawalności;
  9. Spotkania motywacyjne dla studentów z absolwentami, którzy odnieśli sukcesy zawodowe;
  10. Wsparcie studentów przez rówieśników -program mentoringu;
  11. Szkolenia dla studentów-mocne i słabe strony - wykorzystanie test Gallupa;
  12. Wsparcie rozwoju osobistego studentów i kompetencji miękkich - szkolenia spotkania organizowane dla studentów przez Biuro Karier.

Rezultaty realizacji projektu: wzrost kompetencji miękkich, zwłaszcza komunikacyjnych w środowisku akademickim pomiędzy nauczycielami a studentami, wzrost poczucia bezpieczeństwa studentów   poprzez  rozbudowanie różnych form ich  wsparcia w procesie studiowania, radzenia sobie z problemami,  między innymi poprzez zwiększenie dostępu do wsparcia psychologicznego i doradztwa zawodowego, rozwój kompetencji dydaktycznych i miękkich, szczególnie komunikacyjnych nauczycieli akademickich i osób z administracji obsługujących proces dydaktyczny na uczelni, poprawa stopnia zdawalności przedmiotów, które w odbiorze studentów są trudne, wzmocnienie więzi studentów ze swoją uczelnią, rozwój osobisty studentów poprzez różne metody wsparcia skierowane do nich, lepsze zrozumienie potrzeb pomiędzy nauczyciel akademicki-student, budowanie prawidłowych relacji pomiędzy kadrą uczestniczącą w kształceniu i procesie dydaktycznym a studentami, budowanie atmosfery przyjaznego, efektywnego i bezpiecznego studiowania na Politechnice Lubelskiej.  Działania będą prowadzone w czasie roku akademickiego, wszystkie formy wsparcia są bezpłatne dla studentów i kadry. Projektem objęte są wszystkie wydziały Politechnik Lubelskiej i kierunki studiów stacjonarnych I stopnia, a szczególnie te, na których występuje największy drop-out. Projekt ma charakter dydaktyczny i jest skierowany do wszystkich nauczycieli akademickich bez względu na to jaką reprezentują dyscyplinę naukową ewaluowaną lub nieewaluowaną na Politechnice Lubelskiej.

Grupa docelowa:

  1. Politechnika Lubelska
  2. Studenci Politechniki Lubelskiej studiów stacjonarnych I stopnia – 1 056 osób (28% K)
  3. Kadra Politechniki Lubelskiej: a) dydaktyczna – 480 osób (31% K), b) administracyjna – zwłaszcza zajmująca się obsługą studentów – 42 osób (64% K)

 #FunduszeEuropejskie

fundusze.png

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17

Na stronach internetowych Politechniki Lubelskiej stosowane są pliki „cookies” zgodnie z polityką prywatności.  Dowiedz się więcej