Rozwój strategii sterowania silnikami o zapłonie samoczynnym z kontrolowaną reaktywnością paliwa

 logo_nawa_2.png

Tytuł projektu: Rozwój strategii sterowania silnikami o zapłonie samoczynnym z kontrolowaną reaktywnością paliwa

Tytuł w j. angielskim: Development of control strategies for reactivity controlled compression ignition engines

Okres realizacji: 01.05.2022 - 01.08.2022

Wartość przyznanych środków: 49.000,00 PLN

Kierownik projektu: dr hab. inż. Jacek Hunicz

Słowa kluczowe: combustion engine, low-temperature combustion, exhaust emissions

Streszczenie: Projekt dotyczy opracowania zaawansowanego systemu spalania niskotemperaturowego RCCI (reactivity controlled compression ignition) w dwupaliwowych silnikach tłokowych. Realizacja projektu wynika przede wszystkim z potrzeb transportu wodnego, który dąży do redukcji emisji tlenków siarki, tlenków azotu, cząstek stałych i CO2. Ogólnym celem jest opracowanie strategii kontroli mających na celu optymalizację spalania pod względem sprawności cieplnej i emisji spalin. W badaniach zostaną
zastosowane przełomowe technologie, takie jak bezpośredni wtrysk gazu ziemnego do cylindra i jego kontrolowane rozwarstwienie, aby umożliwić pracę silnika w trybie RCCI w szerokim zakresie obciążeń. Wymiana doświadczeń i praktyk badawczych pozwoli również na przystosowanie silnikowych stanowisk badawczych oraz systemów akwizycji danych w Lublinie i Harbinie do wspólnego prowadzenia komplementarnych badań po odbyciu stażu.

fundusze.png

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17

Na stronach internetowych Politechniki Lubelskiej stosowane są pliki „cookies” zgodnie z polityką prywatności.  Dowiedz się więcej