20 września 2024 r. obiekty sportowe Politechniki Lubelskiej gościły uczniów klas 7 Szkoły Podstawowej nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
W ramach XX Lubelskiego Festiwalu Nauki realizowano projekt pn. "Mały człowiek integralny". Projekt dotyczył m.in. aktywności dzieci i młodzieży w sieci oraz w mediach społecznościowych.
Jest prawdą, że odpowiednio dobrane przez rodziców programy telewizyjne czy dostępne przez internet przynoszą dzieciom i młodzieży korzyści poznawcze: wzbogacenie wiedzy ogólnej z zakresu szeroko rozumianej przyrody czy historii oraz doskonalenie słownictwa, czy nawet rozwój myślenia strategicznego poprzez korzystanie z gier strategicznych itd., Jednak istnieją też ewidentne szkody płynące z nadmiernego, wielogodzinnego oglądania programów TV, internetowych, czy gier komputerowych - to braki w rozwoju emocjonalnym młodego człowieka. Nie staje się on pełnym człowiekiem (człowiekiem integralnym), lecz człowiekiem od samego początku ułomnym w sensie emocjonalno-motywacyjnym: nie potrafi „odróżnić dobra od zła, nie potrafi potępić zła, bo nie umieją oddzielić rzeczywistości od fikcji. To prowadzi do zobojętnienia wobec przemocy”. Szkodliwe skutki nadmiernego oglądania programów w telewizji czy w smartfonie - to także spadek aktywności ruchowej dzieci. A taka słaba aktywność motoryczna - to zarazem słaba odporność fizyczna i psychiczna, poczucie bierności, braku energii i sukcesu.
Kierownik projektu: mgr inż. Elzbieta Spólnicka
Autorzy: mgr Kazimierz Piwowarczyk, mgr Bożydar Spólnicki, mgr Agata Okoń.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17
Na stronach internetowych Politechniki Lubelskiej stosowane są pliki „cookies” zgodnie z polityką prywatności. Dowiedz się więcej