Metoda prognozowania stanu oleju silnikowego ultralekkiego statku powietrznego na podstawie przebiegu jego eksploatacji

znaki_strona_www.png

Tytuł projektu: Metoda prognozowania stanu oleju silnikowego ultralekkiego statku powietrznego na podstawie przebiegu jego eksploatacji

Numer umowy: DWD/6/0117/2022

Okres realizacji: 01.10.2022 - 31.10.2026

Wartość projektu: 338.632,36 PLN

Wartość przyznanych środków: 338.632,36 PLN

Kierownik projektu/Opiekun naukowy doktoranta: dr hab. inż. Jacek Czarnigowski, prof. uczelni

Streszczenie:

Celem projektu jest opracowanie metody prognozowania stanu zużycia oleju silnika jednostki napędowej ultralekkiego statku powietrznego na podstawie historii jego eksploatacji.
Obecnie eksploatacja statków powietrznych oparta jest na metodzie resursowej – stałych kroków czasowych. Nie uwzględnia ona różnic w użytkowaniu statku powietrznego a co za tym idzie różnic stopnia jego zużycia. Prowadzi to z jednej strony do możliwości przeoczenia zwiastunów awarii a z drugiej do wymiany podzespołów posiadających jeszcze dopuszczalne parametry obsługowe. Jest to szczególnie istotne w przypadku oleju silnikowego.
Celem projektu jest opracowanie metody eksploatacji opartej o analizę stanu obiektu. Metoda ta oparta będzie na korelacji przebiegu wybranych parametrów użytkowania statku powietrznego, rejestrowanych w czasie jego normalnej eksploatacji, ze stanem zużycia oleju i na tej podstawie prognozowania terminu jego wymiany.

fundusze.png

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17

Na stronach internetowych Politechniki Lubelskiej stosowane są pliki „cookies” zgodnie z polityką prywatności.  Dowiedz się więcej