Optymalizacja działań z obszaru marketingu internetowego, model centrów dystrybucyjnych zapewniający przewagę konkurencyjną oraz polska manufaktura zabawek dla rynku skandynawskiego – to najlepsze studenckie pomysły, które zostaną wdrożone w przedsiębiorstwach.
Konkurs polegający na przygotowaniu projektów, które odpowiadają na konkretne potrzeby firm z branż: marketingowej, bankowości, IT, spedycyjnej, logistycznej i księgowości, zorganizował Wydział Zarządzania Politechniki Lubelskiej w ramach programu Akademicki Lublin.
Jak przyznaje prof. Marcin Gąsior, dziekan Wydziału Zarządzania, pomysły studentów były bardzo ciekawe i co ważne, były bardzo mocno osadzone w kontekście firmy. – Studenci starali się sprostać oczekiwaniom rynku, zapytać konsumentów, czego im brakuje. Bywali na wizytach studyjnych, gdzie rozmawiali z właścicielami i pracownikami firm. Dzięki temu udało im się dostosować te rozwiązanie do realnych problemów, które w tych firmach zauważyli.
We wtorek 24 października br. podczas uroczystej Gali Finałowej Studenckiego Festiwalu Biznesu „Przedsiębiorczy Student”, kapituła konkursu wyłoniła z 7 zgłoszonych projektów 3 najlepsze.
– Kierowaliśmy się następującymi kryteriami: dopasowanie rozwiązania do realiów rynkowych, ekonomiczna racjonalność przedsięwzięcia, wykonalność organizacyjna, jakość prezentacji oraz kreatywność w rozwiązywaniu problemów – mówi przewodniczący jury prof. Paweł Droździel, prorektor ds. studenckich Politechniki Lubelskiej. I dodaje: – Poziom wszystkich prac był bardzo wysoki. Niemniej jednak musieliśmy wyłonić zwycięzcę, zrobiliśmy to jednogłośnie. Spodobał nam się sam sposób prezentacji, ale przede wszystkim rzetelnie opracowana koncepcja i zaproponowane rozwiązania.
I miejsce i nagrodę w wysokości 5 tys. zł zdobył zespół opracowujący projekt pt. „Optymalizacja działań z obszaru marketingu internetowego w firmie Szkoltex”. Jego autorkami są Paula Korszla i Justyna Żuchnik.
– Zajmujemy się szkoleniami w sektorze rolniczym. W internecie istniejemy już od jakiegoś czasu. Bardzo się w to angażujemy. Natomiast efekty są średnie – przyznaje Paulina Stopyra, dyrektor Szkoltexu: – Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę ze studentkami. Na początku byliśmy trochę sceptycznie nastawieni, bo nie wiedzieliśmy, jakie będzie ich zaangażowanie, ale pozytywnie nas zaskoczyły. W efekcie dotknęły realnych problemów, weszły do firmy, gdzie faktycznie mogły popracować na żywym organizmie, a nie na suchych statystykach.
O tym, jak wyglądała praca studentek opowiada Paula Korszla: – Przeprowadziliśmy wywiady z klientami firmy, czyli rolnikami. Potem zrobiłyśmy optymalizację strony internetowej pod kątem SEO i okazało się, że pozycjonowanie praktycznie nie istniało. Zaproponowałyśmy więc koncepcję, jak to można usprawnić. Postawiłyśmy na reklamę i większy kontakt z uczestnikami kursów.
Miejsce II z nagrodą 3 tys. zł zajęli Jakub Krzysztofik, Sebastian Niedźwiedź oraz Michał Harbuz za rozwiązanie dla firmy Mastermedia pt. „Jaki model centrów dystrybucyjnych powinien być przedmiotem implementacji w przyszłości, aby zapewniał istotną przewagę konkurencyjną w obszarze kosztów i operacji magazynowo-transportowych”.
III miejsce i 2 tys. zł przypadło zespołowi w składzie: Angelika Pawlas, Magdalena Ochnio i Patrycja Dadacz. Studentki zaproponowały rozwiązanie pt. „Kreatywność z natury dla każdego dziecka. Polska manufaktura zabawek dla rynku skandynawskiego” dla firmy TUKU-TUK.
Jak zauważa prof. Zbigniew Pater, rektor Politechniki Lubelskiej, Studencki Festiwal Biznesu to inicjatywa, która nie tylko rozwija kreatywność i umiejętności studentów, ale także przyczynia się do wzrostu konkurencyjności lokalnych firm: – Rozwiązania, które zaproponowali nasi studenci, nie są jedynie „do szuflady”, ale mają realny potencjał wdrożenia. Jest to doskonały przykład, jak studenci mogą przyczynić się do rozwoju lokalnego biznesu, a jednocześnie zdobywać praktyczne doświadczenie, które przyda się im w przyszłych karierach zawodowych.
Projekt Lublin Akademicki rozpoczął się w 2021 roku i ma charakter cykliczny. Nabór wniosków trwa od 1 do 31 października roku poprzedzającego realizację inicjatyw. Wartość przyznanych środków finansowych w ramach konkursu może wynieść 15 000,00 zł, 10 000,00 zł, 5 000,00 zł lub 2 000,00 zł brutto.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17
Na stronach internetowych Politechniki Lubelskiej stosowane są pliki „cookies” zgodnie z polityką prywatności. Dowiedz się więcej