Studenci wybrali najlepszego wykładowcę

23.05.2025 Pracownicy

To już tradycja, że w maju na Politechnice Lubelskiej wręczany jest prestiżowy tytuł „Dydaktyka Roku”. Tytuł tym cenniejszy, że zwycięzcę wskazują sami studenci.

–  Wybierając „Dydaktyka Roku” oddajemy głos tym, którzy najlepiej potrafią ocenić dydaktyczne rzemiosło, czyli studentom – podkreśla rektor Politechniki Lubelskiej, prof. Zbigniew Pater.

Studenci oceniają wszystkich wykładowców i wszystkie formy zajęć. Robią to anonimowo. Rankingi powstają z sumowania ocen, jakie wystawili.

– Czasami te oceny niewiele się różnią, więc zaokrąglamy je do czterech miejsc po przecinku – mówi dr Anna Arent z Katedry Procesów Informacyjnych i Biznesowych Politechniki Lubelskiej. – Zwracamy też uwagę, na ilość wystawionych ocen w danym roku akademickim. Jeśli ktoś ma ich tylko kilka, to na tytuł liczyć nie może. Przyjęto też zasadę, że Dydaktycy Roku mogą mieć maksymalnie jedną gorszą ocenę.

Trzyosobowa komisja po zsumowaniu ocen wskazuje potem najlepszych dydaktyków na poszczególnych wydziałach. W roku 2024 szczególne uznanie zyskali: dr inż. Jakub Szabelski (Wydział Mechaniczny), dr inż. Marcin Badurowicz (Wydział Elektrotechniki i Informatyki), mgr inż. arch. Katarzyna Drobek (Wydział Budownictwa i Architektury), dr hab. inż. Agnieszka Montusiewicz (Wydział Inżynierii Środowiska i Energetyki), mgr inż. Magdalena Paśnikowska-Łukaszuk (Wydział Matematyki i Informatyki Technicznej), mgr Agnieszka Sulimierska (Wydział Zarządzania) oraz mgr Andrzej Nikitiuk (Studium Języków Obcych).

Wśród nich najlepiej oceniona osoba zostaje Dydaktykiem Roku 2024 Politechniki Lubelskiej. W tym roku to mgr inż. arch. Katarzyna Drobek.

– Kiedy dowiedziałam się o tym wyróżnieniu, byłam w szoku. Uczę dopiero od 8 lat. W dodatku zajmuję się bardzo trudną tematyką: konserwacją zabytków – opowiada Dydaktyk Roku 2024. Pytana o przepis na sukces przyznaje, że zaczęła wykładać rok po skończeniu własnych studiów. Dzięki temu dobrze pamiętała, jakich błędów, popełnianych przez jej wykładowców, chce unikać. – Oczywiście przez te kilkanaście semestrów zmieniłam metody pracy. Dziś wiem, że kluczowa jest otwartość i dobra komunikacja. Trzeba też pamiętać, że dzisiejsi studenci to pokolenie różniące się od mojego. Są przyzwyczajeni do szybkiego dostępu do informacji i dynamicznego działania. Trzeba się do tego dostosować, rozmawiać ze studentami, stawiać jasne wymagania. W ten sposób zyskuje się dobrą opinię, chociaż muszę przyznać, że jestem uważana za wymagającą wykładowczynię.

Galeria zdjęć

fundusze.png

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17

Na stronach internetowych Politechniki Lubelskiej stosowane są pliki „cookies” zgodnie z polityką prywatności.  Dowiedz się więcej