Za nami druga edycja STUDENCKIEGO FESTIWALU BIZNESU – PRZEDSIĘBIORCZY STUDENT. Znamy zwycięzców!
W konkursie biorą udział firmy, które zgłaszają prawdziwe problemy, nad rozwiązaniem których pracują studenci Politechniki Lubelskiej. W tym roku do festiwalu zgłosiło się 7 firm: Chemnovatic Sp. z o.o. Sp. K, Lubelskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej SA, Luxmed Sp. z o.o., Medispet p. z o.o., Onwelo, Simba Group Sp. z o.o. oraz Symfonia Sp. z o.o.
Nad rozwiązaniem zadań pracowało 21 studentów z Wydziału Zarządzania Politechniki Lubelskiej skupionych w 7 zespołach.
– Ideą festiwalu jest to, że przedsiębiorcy i firmy, z którymi współpracujemy zgłaszają swoje problemy biznesowe. Przekazujemy je studentom, którzy przez kilka tygodni pracują nad rozwiązaniem. Oczywiście dzieje się to w porozumieniu z opiekunem ze strony uczelni oraz z firmą – podkreśla prof. Marcin Gąsior, dziekan Wydziału Zarządzania Politechniki Lubelskiej i przewodniczący kapituły II edycji STUDENCKIEGO FESTIWALU BIZNESU – PRZEDSIĘBIORCZY STUDENT.
W piątek, podczas uroczystej Gali, poznaliśmy zwycięzców.
– Kapituła była pod wielkim wrażeniem wszystkich prac. Obrady były więc długie i burzliwe. Wybraliśmy te projekty, które naszym zdaniem są realne rynkowo, najbardziej kreatywne i najpełniej odpowiadają potrzebom przedsiębiorców – tłumaczy dziekan Gąsior.
Kto wygrał?
Spółka Onwelo potrzebowała pomocy w stworzeniu strony internetowej „Zdrowie na wyciągnięcie ręki”.
– Projekt miał na celu zautomatyzowanie procesu rehabilitacji, czyli wsparcie potencjalnych pacjentów korzystających z rehabilitacji celem usprawnienia procesu dochodzenia do zdrowia – mówi Darek Osowski z Onwelo.
Z pomocą przedsiębiorcy przyszli Maksymilian Kozieł, Magdalena Szypulska i Martyna Zielińska. Przyszli i wygrali! Aplikacja stworzona przez studentów Politechniki Lubelskiej wykorzystuje algorytm uczenia maszynowego do optymalizacji zarówno ćwiczeń rehabilitacyjnych, jak i treningu.
– To bardzo innowacyjne i kompleksowe rozwiązanie. Studenci przedstawili zarówno makiety aplikacji, bardzo dopracowaną wizję strategii marketingowej, ale także zarys algorytmu, który pozwala analizować ruch ludzkiego ciała i potem zapisywać go w bazie danych – mówi dziekan Wydziału Zarządzania Politechniki Lubelskiej.
Dumni ze studentów są też opiekunowie ich projektu. Podkreślają, że młodzi ludzie pracowali całkowicie samodzielnie i niezwykle sprawnie. – Myśmy im po prostu nie przeszkadzali – śmieją się mgr inż. Bartosz Kania i dr Bartosz Przysucha.
Radości nie kryją też nagrodzeni.
– Konkurs był dla nas świetną okazją do pokazania się firmom, z którymi być może kiedyś będziemy współpracować. To też odskocznia od codziennej nauki. Nie jest ona monotonna, ale samo wyjście poza mury uczelni jest ciekawym doświadczeniem – zauważa odbierający nagrodę Maksymilian Kozieł.
Na drugiej pozycji STUDENCKIEGO FESTIWALU BIZNESU – PRZEDSIĘBIORCZY STUDENT uplasowali się Izabela Eciak, Wiktoria Pakuła, Dominika Pylak i Brygida Wojton. Ich pomysł to Viral Talent Hunt, czyli rekrutacja pokolenia Z dla firmy Medisept.
Trzecie miejsce zajęli Michał Mroczek i Bartosz Panasiuk, którzy opracowali strategię marketingową dla Lubelskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w kontekście transformacji energetycznej.
Zdobywcy pierwszego miejsca otrzymali 5 tys. zł., drugiego – 3 tys. zł, a trzeciego – 2 tys. zł. Ale udział w wydarzeniu, otworzył przed studentami Politechniki Lubelskiej wiele nowych możliwości. Kilkoro zwycięzców ubiegłorocznego festiwalu zostało zatrudnionych w firmach, które brały w nim udział. Tak może być i tym razem.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17
Na stronach internetowych Politechniki Lubelskiej stosowane są pliki „cookies” zgodnie z polityką prywatności. Dowiedz się więcej