28 lutego Politechnika Lubelska i Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Świdniku, w skład którego wchodzi Przedszkole Integracyjne nr 5 oraz Szkoła Podstawowa nr 7, zawarły porozumienie o współpracy. Uczelnię reprezentował prorektor ds. studenckich prof. Paweł Droździel, a w imieniu Szkoły umowę podpisał wicedyrektor Hubert Wiktorowicz.
Umowa dotyczy wsparcia przez uczelnię kształcenia przedszkolaków i uczniów, a także włączania ich w przedsięwzięcia popularnonaukowe. Dla nich będzie to bezcenny kontakt ze środowiskiem akademickim. A dla uczelni to okazja do wczesnego identyfikowania i rozwijania talentów.
– Oferujemy ciekawe wykłady, warsztaty i wydarzenia tematyczne, które wzbogacą program nauczania. Będziemy zapraszać uczniów do naszych pracowni i laboratoriów, a nasi wykładowcy chętnie będą dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Chodzi nam o zbliżenie młodych ludzi do nauki, dzięki czemu poznają oni środowisko akademickie, do którego za kilka lat mogą trafić – mówi prorektor ds. studenckich prof. Paweł Droździel.
Współpraca z Politechniką Lubelską to ogromna korzyść dla uczniów.
– Już drugi rok nasza szkoła zaangażowana jest w projekt wykorzystujący metodę STEM, której akronim pochodzi od angielskich słów: Science, Technology, Engineering, Mathematics (nauka, technologia, inżynieria, matematyka). Jej ideą jest pokazanie uczniom jak fascynująca może być nauka poprzez organizację lekcji opartych na praktycznych doświadczeniach oraz zajęciach pozalekcyjnych m.in. z robotyki. Współpraca z Politechniką Lubelską, uczelnią techniczną posiadającą bogatą bazę laboratoryjną i ekspertów, doskonale wpisuje się w nasze działania – informuje wicedyrektor Hubert Wiktorowicz.
Jak podkreśla dr inż. Małgorzata Ciosmak z Wydziału Mechanicznego, dla młodszych uczniów kontakt ze środowiskiem akademickim staje się ważnym doświadczeniem.
– Warto już od najwcześniejszych lat pielęgnować ciekawość i zainteresowanie nauką, co może przyczynić się do bardziej wszechstronnego rozwoju młodych ludzi – uważa naukowczyni.
Jej zdaniem, współpraca umożliwia wcześniejsze zaangażowanie dzieci w naukę i otwiera przed nimi wiele możliwości rozwoju.
– Na uczelni będą spotykać się z najnowszymi technologiami. Kontakt z naukowcami, studentami oraz różnorodnymi projektami może będzie impulsem do tego, aby podjąć nie tylko studia na Politechnice, ale również później pracę zawodową na uczelni – przekonuje
dr Ciosmak.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17
Na stronach internetowych Politechniki Lubelskiej stosowane są pliki „cookies” zgodnie z polityką prywatności. Dowiedz się więcej