Poczują się jak prawdziwi studenci!

27.06.2024 Uczelnia
Wpis może zawierać nieaktualne dane.

Nauczyciele akademiccy pogłębią ich wiedzę z matematyki i fizyki. Zajęcia będą odbywać się w szkole i na uczelni razem ze studentami takich kierunków, jak inżynieria i analiza danych oraz informatyka.

Politechnika Lubelska objęła patronatem klasę „uniwersytecką” o profilu inżynierskim w Liceum Ogólnokształcącym im. Jana III Sobieskiego w Lublinie. List intencyjny w tej sprawie podpisali 20 czerwca prof. Paweł Droździel, prorektor ds. studenckich Politechniki oraz mgr Irena Wojtowicz, dyrektorka Liceum.

Do klas 1-4 o profilu inżynierskim uczęszczają 34 osoby. Klasa została utworzona 4 lata temu i cieszy się dużym zainteresowaniem wśród uczniów.

– To klasa dla osób, które myślą w przyszłości o studiach na uczelniach technicznych – zaznacza dyrektorka Irena Wojtowicz i dodaje: – Uczniowie zobaczą, jak wygląda uczelnia, organizacja zajęć, upewnią się w swojej decyzji.

– Maturę zdaję w przyszłym roku, ale już wiem, że chcę studiować informatykę na Politechnice Lubelskiej – mówi Oliwia Mitura z 3 klasy. Oliwia jest pewna, że dzięki tej współpracy będzie lepiej przygotowana do egzaminów maturalnych i studiów. – Doświadczymy tego, co nas czeka na studiach, co pozwoli nam bardziej świadomie zaplanować swoją przyszłość.

– Będziemy zapraszać młodzież do nowego laboratorium fizyki i fizycznych podstaw elektroniki w Wydziale Elektrotechniki i Informatyki, aby wykorzystując nowoczesną infrastrukturę realizować wybrane zajęcia z fizyki – zapowiada prof. Ewa Łazuka, prodziekan ds. studenckich Wydziału Matematyki i Informatyki Technicznej.

Uczniowie będą brać też udział w konferencjach, wycieczkach naukowych oraz badaniach prowadzonych przez pracowników Politechniki Lubelskiej. Politechnika i liceum zobowiązały się do organizowania wspólnych wydarzeń, takich jak Dni Otwarte, Lubelski Festiwal Nauki i Noc Inżyniera.

– Ta współpraca to niezwykła szansa dla młodych ludzi, aby rozwijać swoje zainteresowania, zdobywać wiedzę i doświadczenie, które będą dla nich cenne w przyszłości – podkreśla pani prodziekan. – Udział uczniów w zajęciach pozwoli im spojrzeć z innej perspektywy na naukę i jej zastosowania, poznać ciekawe zagadnienia wykraczające poza podstawę programową

– Mamy nadzieję, że zapoczątkowana współpraca zaowocuje jeszcze większym zainteresowaniem uczniów przedmiotami ścisłymi i uatrakcyjni proces nauczania – mówi dyrektorka Liceum.

Galeria zdjęć

fundusze.png

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17

Na stronach internetowych Politechniki Lubelskiej stosowane są pliki „cookies” zgodnie z polityką prywatności.  Dowiedz się więcej