Politechnika Lubelska podpisała porozumienie z PTV Group. Dzięki niemu w ręce studentów trafi pakiet licencji programów do modelowania ruchu. Przyszli inżynierowie nauczą się, jak rozładowywać uliczne korki i jak bezpiecznie planować drogi ewakuacji.
PTV Group to firma dostarczająca oprogramowania do planowania ruchu, symulacji i zarządzania ruchem drogowym w czasie rzeczywistym. Jej rozwiązania są powszechnie znane i stosowane na całym świecie.
– To ważny dzień dla PTV, ponieważ w ramach podpisanej umowy partnerskiej przekazujemy uczelni na 3 lata pakiet 100 licencji, które będą użytkowane przez studentów w laboratoriach Politechniki Lubelskiej – mówi Martyna Abendrot-Miłuńska, członek zarządu PTV w Polsce. – Dzięki temu studenci zdobędą wiedzę, ale i praktyczne umiejętności dotyczące tego, jak zbierać i analizować dane, jak budować modele ruchu, czyli cyfrowe bliźniaki. Oprócz tego obejmiemy programem mentorskim zarówno studentów, jak i pracowników Politechniki Lubelskiej.
– Na Politechnice Lubelskiej stawiamy na komercjalizację oraz na innowacyjność. We współpracy z ministerstwem będziemy chcieli uruchomić pilotażowy program w zakresie tworzenia spółek celowych zatrudniających brokerów innowacji, które mogłyby działać na rzecz uczelni na określonym obszarze. Do tego potrzebni są też inni partnerzy i w tym względzie widziałbym tutaj naszą dalszą współpracę z PTV – mówi prof. Zbigniew Pater, rektor Politechniki Lubelskiej.
PTV już myśli natomiast nad realizacją serii szkoleń w studiu Pollub.tv. Zanim to jednak nastąpi na podpisanej właśnie umowie skorzystają studenci.
– Dzięki porozumieniu studenci transportu będą korzystać z programów, które są wykorzystywane w codziennej pracy w zarządach dróg. Pozwoli to im zdobyć umiejętność obsługi programu, a co za tym idzie sprawi, że będą poszukiwani na rynku pracy – opowiada dr inż. Paweł Kordos z Katedry Zrównoważonego Transportu i Źródeł Napędu Wydziału Mechanicznego Politechniki Lubelskiej. – Wyobraźmy sobie skrzyżowanie, na którym tworzą się duże korki. Optymalizacja ruchu pozwali na takie dostosowanie sterowania oświetleniem na sąsiadujących ulicach, żeby je rozładować lub przynajmniej znacznie zmniejszyć.
– Nasi studenci będą mogli zapoznać się, m.in. z programem, który służy do symulacji ruchu pieszych. Pozwala on zobrazować i symulować sytuację np. ewakuacji bądź też opróżnienia budynków w sytuacjach imprez masowych – mówi dr inż. Marcin Dębiński z Katedry Dróg i Mostów Wydziału Budownictwa i Architektury Politechniku Lubelskiej.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17
Na stronach internetowych Politechniki Lubelskiej stosowane są pliki „cookies” zgodnie z polityką prywatności. Dowiedz się więcej