Szanowni Państwo,
w marcu startuje kolejna edycja jednego z największych, bezpłatnych wydarzeń informatycznych kierowanych do uczniów oraz nauczycieli szkół ponadpodstawowych - konferencja Check IT. Wydarzenie w formule online odbędzie się w dniach 14 i 15 marca i będzie okazją do poszerzenia wiedzy oraz zainteresowań z zakresu nowych technologii. W agendzie konferencji znajdują się także zajęcia dla uczniów i nauczycieli szkół podstawowych - Check IT Junior.
– Check IT to inicjatywa, która ma na celu skierowanie uwagi młodzieży na ogromny potencjał branży IT w naszym mieście. Lublin postrzegany jest jako kluczowa lokalizacja IT w Polsce Wschodniej, szacujemy, że lubelski sektor zasila ponad 2,5 tys. firm. Rynek pracy w tej branży stale się rozwija, firmy prowadzą rekrutacje do swoich oddziałów, co skutkuje nieustającym zapotrzebowaniem na specjalistów. Poprzez takie działania jak Check IT pomagamy dzieciom i młodzieży pobudzić lub rozwinąć pasje informatyczne i zachęcamy, aby już od najmłodszych lat kształtowali w sobie te umiejętności. Mamy nadzieję, że w przyszłości młode talenty informatyczne zdecydują o podjęciu studiów informatycznych, a także pracy w naszym mieście, czyli postawią na Lublin. Ponadto, wykłady, prelekcje i warsztaty dla dzieci i młodzieży wpisują się w obszar działań przewidzianych w ramach Europejskiej Stolicy Młodzieży 2023 i stanowią doskonały przykład tego, co Miasto robi z myślą o młodych mieszkańcach – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.
Check IT jest wydarzeniem skierowanym zarówno do uczniów, którzy interesują się informatyką, jak i młodzieży, której świat nowych technologii nie jest jeszcze do końca znany. W programie konferencji znajdują się liczne prelekcje, warsztaty i spotkania prowadzone przez wybitnych przedstawicieli uczelni, kół naukowych oraz firm z branży IT.
Na 14 marca br. zaplanowano prelekcje online skierowane do uczniów m.in. na temat przyszłości świata IT, sztucznej inteligencji, rzeczywistości rozszerzonej, tworzenia gier komputerowych, cyberbezpieczeństwa, Big Data, analityki biznesowej, prezentacji własnego wizerunku w mediach społecznościowych, a także faktów i mitów na temat studiowania kierunku informatyka. Uczestnicy konferencji będą mieli także okazję do udziału w spotkaniach z przedstawicielami uczelni oraz firm z branży IT na wirtualnych stoiskach promocyjnych. Będzie to okazja do zabrania informacji o warunkach przyjęcia na studia informatyczne, specyfice działalności firm informatycznych, czy też do zapoznania się z ofertą praktyk i staży.
Drugiego dnia wydarzenia (15 marca) odbędą się warsztaty online, podczas których uczniowie nabędą podstawowe umiejętności m.in. z programowania w językach Python i C# oraz elektroniki z wykorzystaniem Arduino. Dodatkowo uczestnicy warsztatów nauczą się tworzenia prezentacji przy użyciu Canvy oraz pisania własnego bota do gry, a także zgłębią wiedzę z obszarów UX Design, Infobrokeringu czy też Design Thinking. Konferencji Check IT będzie towarzyszyła możliwość rejestracji na warsztaty stacjonarne organizowane przez firmy IT oraz koła naukowe na terenie zainteresowanych szkół z Lublina.
Wzorem lat ubiegłych przygotowano także specjalną ofertę prezentacji dla nauczycieli w tzw. Pokoju Nauczycielskim, które odbędą się w dniach 14-15 marca br. w godzinach popołudniowych, w formie online. W programie przewidziano prelekcje na temat interaktywnych i praktycznych metod nauczania informatyki i programowania, prowadzenia kół zainteresowań w szkołach, czy zastosowania Learning Apps w praktyce szkolnej.
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, jednak obowiązuje wcześniejsza rejestracja na stronie www.checkit.lublin.eu, która rozpocznie się 1 marca br. o godz. 9.00. Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc na warsztaty, o uczestnictwie decydować będzie kolejność zgłoszeń.
Szczegółowe informacje na temat konferencji, regulamin uczestnictwa oraz program znajdują się na stronie www.checkit.lublin.eu. Bieżące informacje udostępniane będą na wydarzeniu Check IT 2022 na portalu Facebook.
Konferencja Check IT organizowana jest przez Miasto Lublin, w ścisłej współpracy z uczelniami, kołami naukowymi oraz specjalistami z branży IT, w ramach inicjatywy Lubelska Wyżyna IT.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17
Na stronach internetowych Politechniki Lubelskiej stosowane są pliki „cookies” zgodnie z polityką prywatności. Dowiedz się więcej