1. Podstawowe informacje znajdują się w najnowszej wersji Deklaracji dostępności Politechniki Lubelskiej:
https://pollub.bip.gov.pl/deklaracja-dostepnosci/deklaracja-dostepnosci-bip-politechniki-lubelskiej.html
2. Szczegółowy ekspercki audyt cyfrowy został zrealizowany 18.06. 2024 r. przez audytora cyfrowego z Fundacji Stałego Rozwoju w Nowym Sączu. Wyniki audytu z sugestiami naprawczymi zostały rozesłane do osób opdwiedzialnych za stronę główną i strony wydziałowe. Deklaracje dostępności cyfrowej poszczególnych stron w przygotowaniu [po naniesieniu zmian].
3. Obecnie używany system obsługi studiów pod nazwą eHMS Wirtualny Dziekanat Pollub, funkcjonujący od 20 października 2005 roku, jest częściowo zgodny z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niezgodności są wykazane w raporcie z audytu z dnia 25.03.2024. Załącznik: FastPass_PolitechnikaLubelska
4. Uczelnia posiada trzy wewnętrzne cyfrowe systemy obsługi spraw pracowniczych :
- System eHMS, którego jednym z modułów jest Wirtualny dziekanat Pollub.To system, który jest użytkowany przez uczelnię od kilkunastu lat. Wdrożenie systemu miało miejsce w 2005 roku. Dlatego jest on częściowo dostosowany w porównaniu z późniejszymi wymogami Ustawy o dostępności cyfrowej z 2019 roku /zob. Deklaracja dostępności PL oraz informacja o audycie z dnia 25 marca 2024 w menu „dostępność”/”dostępność cyfrowa”/.
- System nAxiom, przeznaczony do obiegu pracowniczych i studenckich dokumentów, wdrożony w ramach projektu „PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" . Został zaprojektowany z uwzględnieniem wymagań zgodności z WCAG 2.0, co powoduje, że jest częściowo zgodny z obecnymi wymaganiami WCAG 2.1.
- System pocztowy jako system multiportalowy. Jest dostarczany przez firmy globalne, takie jak Microsoft i Uczelnia posiada niewielką szansę wpływu na indywidualne dostosowanie produktu do wymagań WCAG 2.1.
5. Uczelnia posiada aplikację mobilną pod nazwą Kampus Pollub, przeznaczoną nie tylko dla studentów, ale też dla pracowników. Wdrożona jako efekt realizacji projektu "Uczelnia dostępna".Umożliwia ona między innymi osobom potrzebującym wsparcia zgłaszanie swoich potrzeb, które są natychmiast udostępniane zarejestrowanym wolontariuszom. Zgłoszenia mogą zawierać opis sytuacji, lokalizację oraz dodatkowe szczegóły, jak zdjęcia. Zgłoszenia są prezentowane w przejrzysty sposób, pozwalając wolontariuszom na łatwy dostęp i szybką reakcję. Wolontariusze mogą przeglądać aktywne zgłoszenia i wybrać te, na które chcą odpowiedzieć.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17
Na stronach internetowych Politechniki Lubelskiej stosowane są pliki „cookies” zgodnie z polityką prywatności. Dowiedz się więcej